
Innovation er evnen til se nye muligheder ud fra eksisterende eller ny viden
Innovation er evnen til se nye muligheder ud fra eksisterende eller ny viden. Mange virksomheder har ikke konsekvent klarlagt deres muligheder og derfor ser man kundepotentialet ud fra det historiske salg!
Nye midler
Vi mener man minimum én gang om året bør ”viske tavlen ren” og se potentialet med helt nye øjne frit fra både historisk salg og det forretningssetup man har valgt. Det ville åbne øjnene for nye muligheder samt nye midler til at nå dem! Prøv det!
Vi arbejder systematisk med at se nye muligheder gennem enten via markedet, hvor vi ser på nuværende og potentielle kunder og deres behov samt ved at analysere virksomhedens viden, produkter og kompetencer i dybden, kan man uddrage alternative muligheder for nye markeder.
Vi anvender gennemprøvede kreativitetsmodeller, markedskort, segmentering, vækstmatricer og innovationsmodeller bl.a. Blue Ocean samt forskellige teknikker til at aktivere organisationen i arbejdet med at frembringe, vurdere og gennemføre nye ideer.
Founder, Managing Partner
Ole Angersbach Schou