Hjælp til internationalisering

Input, sparring og praktisk hjælp til optimal Internationalisering.

Danmark er et lille land og med under 6 mio. indbyggere er det nærliggende at søge vækst internationalt. Tidligere sigtede man først i nabomarkeder – Norden, Tyskland og Storbrittanien og det er også det mest oplagte, da de i kultur, struktur og arbejdsmåde minder mest om os selv. Den digitale udvikling har åbnet en hel ny måde at tænke vækst på – tænk globalt frem for kun at tænke i nabolande. Hele verden er åben for dig - kunsten er at finde de forretningsmodeller der skal arbejdes med! Og det kan være optimalt at arbejde med flere modeller, afhængigt af marked så man sikrer den bedste penetration!

Gennem de sidste år har jeg bl.a. arbejdet internationalt med møbelprodukter – dansk design, sikkerhedssko og på BtB markedet bl.a. metalvarer og støbeforme. Alle forskellige, men processen er den samme:

  • Definere koncept for det du tilbyder til markedet,
  • Scanning af muligheder i markederne,
  • Valg af markeder og forretningsmodel per marked,
  • Og ikke mindst – følg op – følg op – følg op…. F

Kontakt mig for en uforpligtende samtale

På hjemmemarkedet er den hyppigste årsag til fiasko at ting ikke eksekveres, og risikoen er meget større når det er internationalt fordi det er længere væk og man også har flere kulturelle udfordringer. Jeg har set mange eksempler på at agenter og distributører ikke yder det de skal, og det kræver klare aftaler, klare koncepter og materiale, herunder manualer med guidelines og at man følger det tæt så man sikrer både motivation og kompetencer.

Læs mere under cases..

Du får den internationale vækst du fortjener

Jeg kender langt de fleste faldgruber og succesfaktorer og stiller min analysekraft, internationale erfaring og mit store netværk til rådighed for at du kan få den internationale vækst du fortjener

Sådan arbejder vi

Basis for en god internationalisering er et stærkt koncept. Udgangspunktet kan være den brandprofil og strategi du har for det danske marked så du har defineret:

  • Hvilke kunder du går efter
  • Hvad du tilbyder til dem (produkter, værdi..)
  • Hvorfor de skal købe af dig
  • En kortlægning af beslutningsprocesser og den strategi du mener er den bedste for at trænge igennem til kunden
Nogle dele kan genbruges, men det er vigtigt her at vurdere, hvilke markeder der har et interessant potentiale. Når det er gjort – at få undersøgt i detaljer hvilke dele af strategien der vil holde og på hvilke områder, vi skal tilpasse og udvikle nyt. På den basis, kan vi vurdere hvilke modeller der skal bruges? Skal man have Agenter? Distributører eller skal man gå efter en mere eksklusiv strategi og fra start satse på få direkte kunder…. Der er mange trin i processen, men sammen arbejder vi os systematisk gennem processen og får udviklet den optimale strategi og model, og senere også sikrer den bedste eksekvering.

Kontakt mig for et første uformelt møde!

Aktuelle emner

KOM OP I HELIKOPTEREN (og glem vanetænkning)
Aktuelt

KOM OP I HELIKOPTEREN (og glem vanetænkning)

Der er mange udfordringer i at lave den optimale Strategiske plan – og en af de største er, at der...
Read More
Så er det strategitid !
Aktuelt

Så er det strategitid !

Hvorfor ? Hvornår ? Hvordan ? Hvis du ikke allerede har opdateret eller nyudviklet din strategi for de kommende år...
Read More
Innovation er evnen til se nye muligheder ud fra eksisterende eller ny viden
Aktuelt

Innovation er evnen til se nye muligheder ud fra eksisterende eller ny viden

Innovation er evnen til se nye muligheder ud fra eksisterende eller ny viden. Mange virksomheder har ikke konsekvent klarlagt deres...
Read More

Få et uforpligtende møde

Vi tilbyder praktisk erfaring, ny viden, energi og kraft til at du og din virksomhed, kan udnytte jeres fulde potentiale.

Eller ring direkte på +45 29 66 38 39

Kontakt

Skovalleen 23
2880 Bagsværd

T: 29 66 38 39
E: oas@growthpartner.dk

CVR: 34249202

SAMARBEJDSPARTNERE

Udenrigsministeriet og Ambassader
Væksthuse bl.a. Hovedstaden, Sjælland og Midt
Vækstfonden
Dansk Tysk Handelskammer
Copenhagen Business School
Copenhagen Capacity
Brancheforeninger
Dansk Industri
Eksportforeningen
Eksperter indenfor digitalisering m.v.

×
Menu
Ring
Skriv

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk